Gra planszowa - Posłani
-
Symbol:
- GZ/0340
-
Kategoria:
- Quizy biblijne
- Gry planszowe
-
Wydawnictwo:
- DYSTRYBUCJA KATOLICKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIE
W grze nie ma przypadków! Wszystko, co się dzieje, zostało starannie zaplanowane w oparciu o Pismo Święte i źródła historyczne – nie bez powodu Judasz nie boi się faryzeuszy, Jan szybciej chodzi po górach, a jedynie dwóch Apostołów zwanych jest „Synami Gromu”. Tego typu nawiązania do Pisma szczególnie ucieszą tych, którzy znają jego treść, ale co ważne – nie trzeba być wierzącym żeby zagrać w tę grę! Mechanika oraz zasady nie wymagają znajomości religii.
Gracz wciela się w jednego z Apostołów, któremu została powierzona misja – uzdrowić jak najwięcej Potrzebujących, wypędzić jak najwięcej złych duchów i głosić Królestwo Boże nawet w miejscach/tam, gdzie będą musieli zmierzyć się z nieprzychylnymi faryzeuszami, którzy będą ich testować i wystawiać na próby. Posłani przez swojego Rabbi, przemierzają Palestynę, w Upał, Burzę, a nawet podczas Szabatu. Kryzys wiary będzie tu nieunikniony, któremu z graczy uda się zadbać o nią najlepiej?
Jeśli chcesz przetestować się w roli posłańca Boga, sprawdzić czy poradzisz sobie ze zleconą Ci misją/w roli apostoła – ta gra jest właśnie dla Ciebie. Wstań, weź swój pionek i zagraj!
Elementy gry:
- pionki Apostołów (12)
- planszetki graczy (4)
- znaczniki punktów wiary, odpoczynku, popularności, zwycięstwa (16)
- żetony umiejętności Apostoła, Potrzebujących, pierwszego gracza, misji (54)
- Talia Apostołów, Potrzebujących, Wydarzeń, Dni (141)
- kości (2 zwykłe; 3 specjalne)
- plansza (57×38 cm)
- instrukcja
Po raz pierwszy pojawia się gra oparta na Biblii, bez stereotypów! Tutaj wiara to nie tylko słowa, ale też i czyny! Nie wystarczy się modlić – trzeba skutecznie działać!
Wyjątkowy motyw mozaiki – inspirowany jednym z najbardziej znanych symboli chrześcijańskich – mozaiką Tabgha z kościoła Rozmnożenia Chleba.
Ukazanie historycznego rozmieszczenia geograficznego – zdecydowaliśmy się ukazać Palestynę za czasów Chrystusa, aby przybliżyć graczom życie Apostołów i trud, jaki musieli włożyć, przemierzając ten wyżynno-górzysty kraj. Wydarzenia, o których można przeczytać w Biblii takie jak np. udanie się niewidomego do sadzawki Siloam – nabierają większego znaczenia, kiedy można dostrzec, jak duży był to dystans i ile poświęcenia oraz zaufania wymagało to od potrzebujących, pragnących spotkać Jezusa.
Udało nam się osiągnąć równowagę między losowością, a strategią.
Główna mechanika w grze to wybór akcji w połączeniu z rzutem kością (Action Selection plus Dice Rolling). Przejawia się m. im. w sposobie uzdrawiania Potrzebujących (np. kiedy nie starczy Ci poziomu wiary, możesz poprosić o pomoc Ojca, który jest w Niebie i rzucić za niego kością), jak i w sposobie odpoczywania na koniec swojej tury. Każdą turę gracz kończy rzutem kością odpoczynku. Podczas swojego ruchu gracz może wykonać tyle akcji, ile zapragnie, dopóki posiada punkty odpoczynku (tzw. system przydziału punktów akcji = Action Point Allowance System), a jeśli wylosuje odpowiednią kartę z Talii Wydarzeń – może nawet i więcej!
Każdy Apostoł posiada unikalne umiejętności, które można wykorzystać, dlatego żadna rozgrywka nie będzie taka sama. Dodatkowe roszady i zaskoczenia podczas gry zapewniają: Talia Wydarzeń oraz Talia Dni, które mogą wiele zmienić i gracze muszą modyfikować swoje plany. Muszą również zadbać o wiarę swojego Apostoła, aby zwiększyć szanse na uzdrowienie Potrzebującego, lub nawet całego tłumu Potrzebujących naraz!
Wraz z każdym uzdrowionym Potrzebującym wzrasta popularność Apostoła, a ona pomaga w Głoszeniu Królestwa Bożego w miejscach, gdzie jeszcze nie słyszano o Bogu. Aby Głosić – należy rzucić kością z kłosem. Im większy jest Twój poziom popularności, tym więcej razy możesz rzucić kością.
Możliwych do wybrania dróg zwycięstwa jest kilka – wszystko zależy od gracza i jego indywidualnej strategii oraz umiejętności Apostoła, w którego się wcielił. Najważniejsze jednak nie jest zwycięstwo, ale to, do czego zostałeś Posłany – aby jak najwięcej ludzi uwierzyło w Chrystusa.
Gra skierowana jest do rodzin oraz osób dorosłych. Poziom trudności można określić jako średnio-zaawansowany, więc jeśli młody gracz lubi gry planszowe, lub będzie początkowo wspierany przez starszych, bez wątpienia sobie poradzi – stąd zalecany przez nas wiek to 10+.
numer katalogowy: | GZ/0340 |
rok wydania: | 2024 |